نوژانوژا، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 19 روز سن داره

دخترم نوژا

اصل قورباغه ای؟؟؟؟؟؟؟؟

1390/8/30 8:23
نویسنده : اسما
790 بازدید
اشتراک گذاری
امروز توی این وبلاگ یه چیز جالب خوندم گذاشتم اینجا که شما هم استفاده کنید  http://fahimeh.niniweblog.com
/اگر يک قورباغه تيزهوش وشاد را برداريد وداخل يک  ظرف  آب جوش بيندازيد قورباغه چه کار مي کند؟
بيرون مي پرد!درواقع قورباغه فورا به اين نتيجه مي رسد که لذتي در کار نيست وبايد برود!
حالا اگر همين قورباغه يا يکي از فاميلهايش را برداريد وداخل يک ظرف آب سرد بيندازيد وبعد ظرف را روي اجاق بگذاريد وبتدريج به آن حرارت بدهيد قورباغه چه کار مي کند؟
استراحت ميکند...چند دقيقه بعد به خودش مي گويد:ظاهرا آب گرم شده است وتا چشم به هم بزنيد يک قورباغه آب پز آماده است.
نتيجه اخلاقي داستان!
زندگي به تدريج اتفاق مي افتد.ماهم مي توانيم مثل قورباغه داستانمان ابلهي کنيم وبه گرمای تدریجی آب عادت کنیم و وقت را از دست بدهيم وناگهان ببينيم که کار از کار گذشته است .همه ما بايد نسبت به جريانات زندگي مان آگاه وبيدار باشيم.
سوال؟
اگر فردا صبح از خواب بيدار شويد وببينيد که بيست کيلو چاق شده ايد نگران نمي شويد؟
البته که مي شويد!سراسيمه به بيمارستان تلفن مي زنيد :الو ،اورژانس ،کمک،کمک ،من چاق شده ام !
 اما اگر همين اتفاق به تدريج رخ بدهد، يک کيلو اين ماه،يک کيلو ماه آينده و...آيا بازهم همين عکس العمل را نشان مي دهيد؟نه!با بي خيالي از کنارش مي گذريد.
براي کساني که  ورشکسته مي شوند ،اضافه  وزن  مي آورند يا طلاق  ميگيرند  يا آخر ترم  مشروط  مي شوند! اين حوادث دفعتا اتفاق نمي افتد يک ذره امروز،يک ذره فردا وسر انجام يک روز هم انفجار و سپس مي پرسيم :چرا اين اتفاق افتاد؟
زندگي ماهيت انبار شوندگي دارد.هر اتفاقي به اتفاق ديگر افزوده مي شود، مثل قطره هاي آب که صخره هاي سنگي را مي فرسايد.
اصل قورباغه اي به ما هشدار مي دهد که مراقب شرایطی که به آن عادت می کنید باشيد!
ما بايد هر روز اين پرسش را براي خود مطرح کنيم :به کجا دارم مي روم؟آيا من سالمتر، مناسبتر، شادتر وثروتمندتر از سال گذشته ام هستم؟ واگر پاسخ منفي است بي درنگ بايد در کارهاي خود تجديد نظر کنيم.
خلاصه کلام
شايد اين نکته رعب انگيز باشد اما واقعيت اين است که هيچ ثباتي در کار نيست يا بايد به جلو پيش برويد يا بلغزيد وپايين بيفتيد.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

مامان هانیه سادات
1 آذر 90 14:26
سلام. خیلی جالب بود.ممنون از مطلب آموزنده ت. راستی از نوژاجونم چه خبر؟
مامان رادین
4 آذر 90 21:07
سلام.ممنون که به ما سر زده بودی خاله اسمای مهربون.دختر نازی دارین از طرف منم 8 تا ببوسینش. این مطلبتونم خیلی جالب بود کلی به فکر فرو رفتم. در پناه حق
مامان نوژا
5 آذر 90 13:44
سلام مطلب جالبي بود. دخملي تون هم خيلي شيرينه ماشالله. ضمن اينكه هم نام دخترك خوب من هم هست. خوشحال ميشم به ما هم سربزنيد.
زهره مامان هلیا
6 آذر 90 10:26
مطلب جالبی بود ممنون ولی اسما جون به ما دیگه سر نمی زنی اگه وقت کردی یه سر بزن از نظراتت استفاده کنیم
نگين
7 آذر 90 15:36
سلام دوست خوبم اميدوارم كه هميشه خوب و خوش و سلامت باشيد .
مامان سها
8 آذر 90 22:14
سلام عزيزم مطلب جالبي بود ... راستي چقدر خوبه كه من دوست خوبي مثل شما دارم
شما به من لطف داری عزیزم

زهره مامان هلیا
9 آذر 90 8:11
اسما جون طرز تهیه رولتها اینه امیدوارم خوشت بیاد براي درست كردنش نون باگت رو مثل ساندويچ از يه طرف مي بريد خميرش رو در مياريد و بازش مي كنيد با يه وردنه روش مي كشيد تا يكم صاف شه نكشيديد هم اتفاقي نميوفته بعد يه لايه پنير خامه اي روي نون مي كشيد بعد سبزي خرد شده(من جعفري ريختم )بعد اگه خواستيد براي اردور يا عصرانه سرو كنيد مپل من ژامبون و اگه براي صبحانه يا افطار خواستيد پودر گردو مي پاشيد بعد مثل رولت مي پيچيد توي كيسه فريزر مي ذاريد و يكي دو ساعت توي فريزر مي ذاريد بعد در مياريد و برش مي زنيد نوش جان
مامان نائیریکا
9 آذر 90 13:27
سلام عزیزم این رمز 1334nanaمرسی که با سر می زنی
ايمان
29 آذر 90 11:10
مطلب جالبي بود منو ياد كتابي انداخت درزمينه مديريت در قرن 21 با محوريت تغيير
اگه تغيير نكنيم .....



niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به دخترم نوژا می باشد